Rock Republik

La comunidad más grande de Rock en Guatemala


Magic Circle Festival: Cygnus

f. Master's AvatarMaster dijo:

La banda nacional Cygnus participa en la Batalla de las Bandas "The Magic Circle Festival 2008", vota aquí (Link Actualizado) por el video "Wrath Of Divine Saints".

"The Magic Circle Festival 2008" a celebrarse en Bad Arolsen, Alemania del 9 al 12 de Julio, dará la oportunidad de tocar a 1 de las 15 bandas participantes.

Apoya a Cygnus votando en la siguiente dirección:

Arrow http://magiccirclefestival.com:16080/xpoll/vote.php

Con tu voto harás posible que una banda Latinoamericana este presente en tan importante festival europeo.

Las votaciones cierran el 10 de mayo del año en curso.

29 abril 2008 08:00


0. MEGAMETAL's AvatarMEGAMETAL dijo:

Este es el programa completo del evento:

Programa (supeditado a cambios):

Lunes - 7 de julio:

·12:00 - Se abre el camping
Miércoles - 9 de julio:

12:00 - Ceremonia oficial de apertura en la entrada principal
13:00 a 17:00 - Firma de autógrafos de MANOWAR y otros artistas / Pre estreno de Hell On Earth en la sala MCF Events
17:30 - Prueba de sonido de MANOWAR. Abierta a todos los fans en el escenario principal
·20:00 - Batalla de bandas Semi-Final 1 (vídeos colgados en YouTube.com) en la sala MCF Events
00:00 (jueves) - Quema ceremonial de un barco vikingo por MANOWAR en el campo MCF Events
Jueves - 10 de julio:

13:00 - Apertura de puertas
13:30 - Encendido de la pira del Metal en el escenario principal
14:00 a 17:00 - Firma de autógrafos de MANOWAR y otros artistas / Pre estreno de Hell On Earth en la sala MCF Events
17:30 to 23:15 - Conciertos en directo en el escenario principal (ver horarios para más detalles)
00:00 to 03:00 (Viernes) - Batalla de bandas Semi-Final 2 (CD enviados por correo) en la sala MCF Events
03:00 a ??:?? (viernes) - Fiesta hasta el amanecer con cerveza y metal en la sala MCF Events
Viernes - 11 de julio:

11:00 ? Apertura de puertas
11:45 to 00:00 - Conciertos en directo en el escenario principal (ver horarios para más detalles)
Entre las 21:00 y las 00:00 ? Dos de las cuatro choppers custom MANOWAR serán sorteadas durante su concierto
00:00 a 03:00 (Sat) - Batalla de las bandas Final en la sala MCF Events
Sábado 12 de julio:

09:30 - Apertura de puertas 10:15 a 00:00 - Conciertos en directo en el escenario principal (ver horarios para más detalles)
Entre las 21:00 y las 00:00 - Dos de las cuatro choppers custom MANOWAR serán sorteadas durante su concierto
Horarios (supeditados a cambios):
Jueves 10 de julio:


17:30 - 18:15 BENEDICTUM
18:45 - 19:45 MSG
20:15 - 21:15 TED NUGENT
22:00 - 23:15 ALICE COOPER
Viernes 11 de julio: 11:45 - 12:30 KOBUS

12:50 - 13:35 STORMWARRIOR
13:55 - 14:40 JACK STARR'S BURNING STARR
15:00 - 16:00 BRAZEN ABBOT (Con JOE LYNN TURNER)
16:20 - 17:20 DORO
17:40 - 18:40 W.A.S.P
19:00 - 20:15 GOTTHARD
21:00 - 00:00 MANOWAR
Sábado 12 de julio:

10:15 - 10:45 Ganador de la batalla de las bandas 2008
11:00 - 11:30 SIXTH SENSE
11:45 - 12:30 MOB RULES
12:45 - 13:30 TITANIUM BLACK
13:50 - 14:35 BELOVED ENEMY
14:55 - 15:40 HOLYHELL
16:00 - 16:45 MAJESTY
17:15 - 18:30 DEF LEPPARD
19:00 - 20:15 WHITESNAKE
21:00 - 00:00 MANOWAR

9 julio 2008 12:12


1. Josue Roberto's AvatarJosue Roberto dijo:

Quiero agradecer todo el apoyo aportado del equipo de producción de Rock republik y a cada uno de los Fans de Cygnus!, prensa libre, nuestro mundo por la mañana, Guatevision, al filo de la noche, etc y futuros patrocinadores que aran posible que Cygnus viaje a Alemania. GRACIAS POR EL GRAN APOYO!!!! Estaremos en Alemania haciéndolo por Guatemala lo mejor que podamos, recuerden amigos que somos siempre mantener el patriotismo ya que aún nos queda mucho camino por recorrer y esperamos poner en la mira del publico Europeo el metal Guatemalteco y Latinoamericano! Que es de gran calidad, pues quiero agradecer a todos por el entusiasmo que han presentado a lo largo de esta competencia! Arriba Guatemala!!! Y su esplendido Arte!!!!!!!!!

20 mayo 2008 23:48


2. burtoon's Avatarburtoon dijo:

Que diahuevo valio la votadera jaja FELICITACIONES. Mr. Green

17 mayo 2008 01:02


3. TOBAR's AvatarTOBAR dijo:

ya vote varias veces
ay le hacen guevos alla en Alemania y pongan a esos Alemanes a mover la cabeza
legalmente suenan bien tienen estilo de metal europeo quizas exagere mucho pero es lo mejor que tenemos en guate
ya los escuche y no suenan nada mal
minimo nos regalan unas cuantas canciones del disco ya que dicen que solo en Europa se va a distribuir y en Guate no

Saludos y Exitos

16 mayo 2008 23:21


4. Metal Drummer's AvatarMetal Drummer dijo:

Los resultados oficiales aparecen aqui: http://magiccirclefestival.com:16080/xpoll/vote.php
Cygnus Primer lugar con: 1360 Votos
Estamos muy agradecido con cada una de las persona que hicieron posible esto.

Pronto noticias de como va el desarrollo y preparacion para nuestro compromiso en alemania.

Saludes y Exitos

16 mayo 2008 15:11


5. dominiobj's Avatardominiobj dijo:

sii entiendo, pero... ganaron??? obvio q si, pro q lugar, etc, que dicen elllos, etc???, que dicen los metaleros, etc

15 mayo 2008 13:33


6. Chiqui's AvatarChiqui dijo:

pueeeeeees yo recomendaría leer las bases del concurso dicen (si no entienden soken ahi babelfish de altavista)

Magic Circle Festival 2008

Battle Of The Bands

After the incredible success of the first-ever Magic Circle Festival in 2007, with an attendance of over 25,000 fans, Magic Circle Music (MCM) and MANOWAR are pleased to announce a bigger, better and of course louder Magic Circle Festival in 2008. And this time you'll be able to participate.

Magic Circle Music and MANOWAR are launching a Battle Of The Bands Contest where bands from around the world will compete against each other to win the once in a lifetime chance to play on the main stage at the Magic Circle Festival 2008. The winning band will be invited to play 3 songs on the main stage on Saturday, July 12th , 2008. That is not all. The winning band will also be featured on the Magic Circle Festival Volume 2 DVD and will have their single released by Magic Circle Music.

There is no entry fee required.

How to Enter the Battle Of The Bands (BOTB)

You have two possibilities to enter the BOTB Contest

• YouTube Entry - upload your video to YouTube.com and let fans vote for your band.

• Regular Mail entry - Mail your demo to Magic Circle Music

1. YouTube Entry

Post a video response to the BOTB Promotional Video on www.YouTube.com between March 23rd and March 29th , 2008. All entries will be listed on www.magiccirclefestival.com shortly after. All fans will be allowed to vote for their favorite video. The top 5 most voted bands will be invited to play on the BOTB Stage on Wednesday, July 9th , 2008 at the Magic Circle Festival 2008.

The video must be a live performance or a music video of your band performing an original song. No covers are permitted. All content in your submission must be the band's (entrant's) original creation, executed solely by the entrant. The entry must not be subject to the rights of any third parties, must be an original work of authorship, and must not violate, misappropriate or infringe any copyright, trademark or other proprietary right of any other person or entity. The content may not be offensive or otherwise unsuitable for use. By participating in the Contest, you are granting Magic Circle Music (MCM) an irrevocable right and license to publish, use, edit, and display any or all of the content in your submission, without further approval, without territorial, time, or other limitations, for any and all purposes, including, but not limited to, marketing, advertising, and promotional purposes.

Bands must list an e-mail address on the "About This Video" section of their video response .

On May 10th , 2008 18:00 CET, the poll will be closed and the 5 most voted bands will be announced.

2. Regular Mail Entry

Mail your CD, band photo, contact information and short bio to:

MC FESTIVAL 2008
Bonifatius Str. 5
Volkmarsen, 34471
Germany

We will select 5 bands that will be invited to play on the BOTB Stage Thursday, July 10th , 2008 at the Magic Circle Festival 2008.

The CD must contain an original song(s) of your band. No covers are permitted. All content in your submission must be the band's (entrant's) original creation, executed solely by the entrant. The entry must not be subject to the rights of any third parties, must be an original work of authorship, and must not violate, misappropriate or infringe any copyright, trademark or other proprietary right of any other person or entity. The content may not be offensive or otherwise unsuitable for use. By participating in the Contest, you are granting Magic Circle Music (MCM) an irrevocable right and license to publish, use, edit, and display any or all of the content in your submission, without further approval, without territorial, time, or other limitations, for any and all purposes, including, but not limited to, marketing, advertising, and promotional purposes.

Entries with postmark date later than May 10th , 2008 will not be considered.

Eligibility

Only the original author (and including the author's affiliated band members) who submitted the musical track may enter or win (in the event of a dispute as to authorship, Magic Circle Music reserves the right to disqualify any entry or winner; MCM's decisions are final). Contest is open only to all natural persons worldwide. Contest may only be entered from and in eligible jurisdictions. Entrants must be 18 years of age or 16 with a parental consent letter in order to participate. Employees, officers, directors, and agents of MCM, affiliates, subsidiaries, advertising, promotion, and fulfillment agencies, their immediate family members and persons living in their same household, are not eligible to participate in the Contest.

The Contest

The selected bands from both the YouTube and regular mail entries must confirm their travel arrangements by May 24th , 2008.

If a band fails to confirm their travel arrangements a runner up band will be selected for the performance.

Semi-Finals

1. The first semi-finals are to take place on Wednesday, July 9th, 2008, where the 5 selected bands from YouTube will play on the BOTB stage. The bands must play 3 original songs. 3 semi-finalists hereof will be chosen to play at the finals. The selection of the 3 winning bands will be based on the amount of applause (noise!) made by the audience. This will be judged by the reigning "Mr. Metal" Udo Sapper.
2. The second semi-finals are to take place on Thursday, July 10th, 2008, where the 5 selected bands from Magic Circle Music will play on the BOTB stage. The bands must play 3 original songs. 3 semi-finalists hereof will be chosen to play at the finals. The selection of the 3 winning bands will be based on the amount of applause (noise!) made by the audience. This will be judged by the reigning "Mr. Metal" Udo Sapper.

Finals

The finals will take place on Friday, July 11th , 2008, after the show on the main stage is over. The 6 winning semi-finalists will compete against each other. The bands will play 3 original songs. The selection of the winning band will be based on the amount of applause (noise!) made by the audience.

Mr. Metal will once again judge the amount of audience applause to determine the winning band of the Battle Of The Bands 2008.

The winning band will be invited to play 3 songs on the main stage on Saturday, July 12th , 2008. They will also be featured on the Magic Circle Festival Volume 2 DVD and will have their single released by Magic Circle Music.

Requirements of the Winning Band

Each entrant agrees that if the band is announced by Magic Circle Music as the winning band, they will sign any additional license or release that MCM may require such as return releases of liability, declarations of eligibility, and where lawful, publicity consent agreements. Winner agrees to the use of his or her name, voice and/or likeness, and musical submission (including, but not limited to, the right to use, modify, reproduce, publish, perform, display, distribute, make derivative works of and otherwise commercially or non-commercially exploit the musical submission specifically in connection with the Contest in perpetuity and throughout the universe, in any manner or medium now existing or hereafter developed), for the purpose of advertising, trade, or promotion without further compensation, unless prohibited by law. If a selected winner fails to sign the completed and executed releases/agreements as required, the winner status may be forfeited and an alternate winner may, at MCM's discretion, be selected.

Miscellaneous

• No entry fee is required.

• Bands must be unsigned.

• Minimum age for all band members is 18, or 16 with parental consent letter.

• Bands are responsible for their own transportation, lodging, food and security of their instruments.

• Backline and a full drum kit will be provided. Bands must bring their own instruments (incl. drumsticks).

• No stage props or fireworks are allowed.

• No sound check for competing bands.

• Bands will have 10 minutes for changeover.

• Bands are solely responsible for damaged equipment and agree to pay for its repair or replacement.

• No Guest List is available for participating bands.

Final Clause

By entering the Battle Of The Bands, you agree to comply with all entry procedures and conditions mentioned herein. Noncompliance hereof will result in disqualification.

14 mayo 2008 23:57


7. dominiobj's Avatardominiobj dijo:

y??? al fin que paso?? ahora que sigue pa Cygnus???

13 mayo 2008 22:09


8. mario delgado's Avatarmario delgado dijo:

listo ya vote ... todos a votar pues que una banda chapina participe en un festival de esa magnitud hace grande la escena guatemalteca ... arriba el metal chapin ... todos a apoyar ...

9 mayo 2008 08:08


9. Metal Drummer's AvatarMetal Drummer dijo:

Q ondas... les cuento que Cygnus estara en el programa "Nuestro Mundo Por La Mañana" este Viernes 9 de Mayo... asi que ahi le cuentan a toda la mara, y pues por un dia castigen sus ojos y miren un programa de otro gusto jaja... Saludes y Exitos ...

7 mayo 2008 09:40


10. MEGAMETAL's AvatarMEGAMETAL dijo:

Vamos Guate, estamos a 3 dias de la victoria, gracias por todo el apoyo a Cygnus, suerte en europa

ciao

7 mayo 2008 09:14


11. COCO LOCO's AvatarCOCO LOCO dijo:

bueno ya vote pero hay q seguir votando para apoyarlos

5 mayo 2008 15:21


12. mAgOcHaPiN's AvatarmAgOcHaPiN dijo:

ia vot ...saL2

5 mayo 2008 12:42


13. petenero's Avatarpetenero dijo:

buena banda mucha!
yo ya voté y espero q los demas hermanos lo hagan!
recuerden:
cuando los heavys alzan su vos me hacen sentir q hoy gano yo!

ARRIBA EL METAL GUATEMALTECO!

4 mayo 2008 20:13


14. daniel_hm's Avatardaniel_hm dijo:

Les deseo suerte que la verdad una banda nacional alli esta perfecto pero consejo ensayen duro jovenes orale

3 mayo 2008 10:52


15. Rozzotto's AvatarRozzotto dijo:

saludos a todos, primero quiero agradecer por el apoyo, que nos estan brindando ustedes asi como tambien los creadores de esta pagina (psicopsia, master) con respecto a las votaciones megametal tiene razon, aun no han dicho cuales son las oficiales sinembargo el link en la pagina del festival no tira hacia esas nuevas, antes era a como ya conocemos, asi que aqui les dejo el nuevo link para seguir votando,

http://www.magiccirclefestival.com:16080/xpoll/vote.php

hasta luego

30 abril 2008 16:23


16. MEGAMETAL's AvatarMEGAMETAL dijo:

MUCHAAA ME ACAVO DE DAR CUENTA DE ALGO, NO SE SI NOTARON QUE HACE COMO TRES DIAS YA NO APARECEN LAS FOTOS DE LOS VIDEOS, SINO QUE SALE UNAS X, RESULTA QUE AL METERSE A LA PAGINA PRINCIPAL DE MAGIC CIRCLE, Y EN LA OPCION DE VOTAR HAY OTRAS GRAFICAS DONDE SIEMPRE VAMOS EN PRIMER LUGAR PERO CON MENOS VOTOS, ME IMAGINO QUE ELLOS ESTAN CONTANDO SOLO LOS VOTOS POR IP DE INTERNET, PERO QUE NO PARE EL APOYO VAMOS BIEN SIGAMOS APOYANDO Y RIEGEN LA BOLA QUE ES OTRO LINK AHI LES VA http://www.magiccirclefestival.com/xpoll/vote.php

VOTEMOS DE DISTINTOS LUGARES, PARA QUE SE REGISTREN LOS VOTOS POR IP...HASTA LA VICTORIA Cygnus

30 abril 2008 14:32


17. judithidden's Avatarjudithidden dijo:

VAn en primer lugar... ufff me le alegro mucho por ustedes Cygnus Wink yo sé que lo lograran xD igual seguiré avisandole a todos mis contactos aunq no escuchen ni siquiera un poco de nuestra musik para que así sigan en el primer lugar.

Buen video xD jaja.

Cuidense.

30 abril 2008 05:34


18. Cadejo's AvatarCadejo dijo:

un comentario sin ánimo de ofender, voté más por la banda por que se que es buena y tiene talento (a mi parecer y gusto) pero en si el video si no mucho. Les deseo éxitos allá (al parecer van ganando con una muy buena diferencia) y que los disfruten y den lo mejor de si mucha.

29 abril 2008 21:56


19. eliett's Avatareliett dijo:

... cierto jajaja... si no fue la sele a Alemania pues mínimo ncontramos otro medio jajaja...
... bueno pues, tiene razón alcoholecente... deben prepararse muchísimo xq van a star a la par d bandonas como Manowar, Def Leppard, Alice Cooper fuck... y deben star al nivel, demuestren q x algo van a pasar como primer lugar entre los 5 finalistas, demuestren q hay metal de klidad en Guate y Latinoamerica... vamos Cygnus...!!!

29 abril 2008 21:15